Για τη δεύτερη γενιά του Mini Countryman, η εταιρεία διατήρησε το γνώριμο και επιτυχημένο σχήμα καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, και παράλληλα αύξησε τις διαστάσεις του. Έτσι λοιπόν διαθέτει μεγαλύτερο μήκος κατά 20 ολόκληρα εκατοστά, φτάνοντας συνολικά τα 4,299 μέτρα, διάσταση που το τοποθετεί στην καρδιά των μικρών- μεσαίων SUV. Η αύξηση παρέχει ένα πιο άνετο εσωτερικό, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους.

Το νέο Countryman έχει 5 κανονικές θέσεις, μπόλικο αέρα για τα κεφάλια αλλά και για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, ενώ το συρόμενο κατά 13 εκατοστά και κατά μήκος πίσω κάθισμα δίνει και τη δυνατότητα προσαρμογής των χώρων ανάλογα με τις ανάγκες. Το αποτέλεσμα είναι ο χώρος αποσκευών να έχει ελάχιστη χωρητικότητα 450 λίτρων. Αξιόλογο οικογενειακό λοιπόν το νέο Countryman, ενώ ενδιαφέρον είναι πως παρά την αύξηση των διαστάσεών του δεν έχει χάσει την ευελιξία του, τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε στενούς επαρχιακούς δρόμους.

Η δυναμική πλευρά του SUV της Mini χαρακτηρίζεται από μια ζυγισμένη οδική συμπεριφορά, ακριβές σύστημα διεύθυνσης, ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Τα οποία γίνονται ακόμα μεγαλύτερα με το νέο, πιο σοφιστικέ σύστημα τετρακίνησης ALL4, που συνδυάζεται με όλους τους κινητήρες που είναι ήδη διαθέσιμοι.

Σε ότι αφορά τα σύνολα βενζίνης η βάση είναι οι 3κύλινδροι, τα 1.500 κυβικά και οι 136 ίπποι του Countryman Cooper, που εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 9,6 δεύτερα και μια τελική 202 χλμ./ ώρα. Ακολουθεί ο τετρακύλινδρος των 2.000 κυβικών του Cooper S με 192 ίππους, ενώ τετρακύλινδροι και δίλιτροι είναι και οι δύο διαθέσιμοι diesel. Αυτός των 150 ίππων του Cooper D και αυτός των 190 του Cooper SD.

Στο εξωτερικό είναι διαφορποιημένη η εξαγωνική μάσκα και οι προβολείς, που πλέν δεν είναι στρογγυλοί αλλά οβάλ και έχουν περιμετρικά LED φώτα ημέρας. Στην καμπίνα σημαντική εξέλιξη είναι η οθόνη αφής 8,8 ιντσών στο κεντρικό όργανο. Αισθητικά το χαρακτηριστικό όλων των Mini στρογγυλό κεντρικό όργανο παίζει και πάλι πρωταγωνιστικό ρόλο στη συνολική εικόνα του ταμπλό, που ναι μεν δείχνει οικείο αλλά ενσωματώνει πολλές αλλαγές σε σχέση με αυτό της 1ης γενιάς. Παράλληλα ο οδηγός, που κάθεται καλά, δεν θα έχει θέματα σε ότι αφορά την εργονομία, ενώ έχει και πολύ καλή ορατότητα.